1. Spakuj cały sprzęt potrzebny na imprezę. Nie zapomnij obowiązkowego ekwipunku: wody dla psa, miski, długopisu, zabierz też latarkę (najlepiej czołówkę).
  2. Nie zapomnij o KSIĄŻECZCE ZDROWIA PSA, paszporcie lub zaświadczeniu o szczepieniu przeciw wściekliźnie – szczepienie musi być ważne.
  3. Baza imprezy znajdować się będzie na Dużej Łące przy Hali „Kapelusz”. Odbierz numer startowy możliwie najwcześniej, koniecznie w godzinach pracy biura zawodów (17:30-19:30).
  4. Starty będą indywidualne – zapoznaj się ze szczegółami organizacji startów: Organizacja startów w sezonie 2025
  5. Mapy i karty zawodnika rozdajemy na odprawie technicznej przed startem każdego dystansu.
  6. Nie karm psa bezpośrednio przed startem – to niebezpieczne dla psa (!). Robimy to nie później niż na 3 – 4 godziny przed startem, w ilości o połowę mniejszej niż zwykle.
  7. Punkty kontrolne zaliczamy po kolei! Będą na nich hasła do przepisania oraz perforatory . Jeśli startujesz pierwszy raz przeczytaj ABC Dogtrekkera
  8. Na trasie staraj się śledzić swoje położenie na mapie.
  9. Na trasie nie będzie bufetu – zabierz tyle wody dla psa ile będzie niezbędne: na trasę 12 km – nie mniej niż 1 litr, na trasę 6 km – nie mniej niż 0,5 litra.
  10. Bezwzględnie sprzątamy po swoich psach.
  11. Pod żadnym pozorem przez cały czas trwania imprezy nie puszczamy psów luzem.
  12. Pamiętaj aby z telefonów awaryjnych które są na karcie zawodnika, korzystać wyłącznie w razie wyższej konieczności (!). Telefony służą głównie do informowania nas jeśli wystąpią problemy u psa.
  13. Twój pies powinien jako pierwszy (przed Tobą) przekroczyć linię mety. Jeśli jest taka potrzeba – zwolnij. Więcej na ten temat: Nos psa zawsze wygrywa
  14. Tempo dostosuj do możliwości swojego psa oraz własnych. Odpowiadasz nie tylko za siebie, ale też za bezpieczeństwo i komfort Twojego psa. Spotykamy się przede wszystkim po to, żeby dobrze się bawić, rywalizacja to sprawa drugorzędna!