1. Spakuj cały sprzęt potrzebny na imprezę. Nie zapomnij obowiązkowego ekwipunku: wody dla psa, miski, długopisu, zabierz też latarkę (najlepiej czołówkę).
2. Nie zapomnij o KSIĄŻECZCE ZDROWIA PSA, paszporcie lub zaświadczeniu o szczepieniu przeciw wściekliźnie – szczepienie musi być ważne.
3. Baza imprezy znajdować się będzie przy Świątyni Petrycha w Parku Śląskim. Odbierz numer startowy możliwie najwcześniej, koniecznie w godzinach pracy biura zawodów (16:30-18:30).
4. Starty na dystansie MINI będą oddzielne dla kat. indywidualnej i rodzinnej: MINI kat. indywidualna - godz. 19:30; MINI kat. rodzinna - godz. 19:35; start Chihuahua - godz. 19:45.
5. Mapy i karty zawodnika rozdajemy na odprawie technicznej ok. 15 minut przed startem każdego dystansu.
6. Nie karm psa bezpośrednio przed startem – to niebezpieczne dla psa (!). Robimy to nie później na 3 - 4 godziny przed startem, w ilości o połowę mniejszej niż zwykle.
7.
Punkty kontrolne zaliczamy po kolei! Będą na nich hasła do przepisania oraz perforatory . Jeśli startujesz pierwszy raz przeczytaj
ABC Dogtrekkera
8. Na trasie staraj się śledzić swoje położenie na mapie.
9. Na trasie nie będzie bufetu – zabierz tyle wody dla psa ile będzie niezbędne: na trasę 11 km - nie mniej niż 1 litr, na trasę 6 km - nie mniej niż 0,5 litra.
10. Bezwzględnie sprzątamy po swoich psach.
11. Pod żadnym pozorem przez cały czas trwania imprezy nie puszczamy psów luzem.
12. Pamiętaj aby z telefonów awaryjnych które są na karcie zawodnika, korzystać wyłącznie w razie wyższej konieczności (!). Telefony służą głównie do informowania nas jeśli wystąpią problemy u psa.
13. Twój pies powinien jako pierwszy (przed Tobą) przekroczyć linię mety. Jeśli jest taka potrzeba - zwolnij. Więcej na ten temat
tutaj.
14. Tempo dostosuj do możliwości swojego psa oraz własnych. Odpowiadasz nie tylko za siebie, ale też za bezpieczeństwo i komfort Twojego psa. Spotykamy się przede wszystkim po to, żeby dobrze bawić się, rywalizacja to sprawa drugorzędna!